czwartek, 2 stycznia 2020

Styczeń 2020 - moje plany

Czytam powieści o tematyce obozowej


Dlaczego wybrałam taką tematykę na styczeń. W dniu 27 stycznia 1945 r. żołnierze 60. armii Pierwszego Frontu Ukraińskiego otworzyli bramy KL Auschwitz. W obozie macierzystym, Birkenau i Monowitz wyzwolenia doczekało ok 7000 więźniów. Chcę w ten sposób uczcić pamięć wszystkich osób, którym nie było dane doczekać wolności.
Wiele nowości ukaże się w tym i przyszłym miesiącu w tej tematyce. Mam nadzieję, że oprócz literatury którą mam w domu, sięgnę też po coś z nowości.
Nie jest to moje pierwsze spotkanie z tym tematem. Trzy powieści wywarły na mnie ogromne wrażeni i na długo pozostaną w mojej pamięci.
 "Chłopiec w pasiastej piżamie" - John Boyne, 

"Kołysanka z Auschwitz" - Mario Escobar 

oraz "Dziewczęta z Auschwitz" - Sylwia Winnik.

Temat trudny. Wiem, że będę musiała sobie dawkować emocje, robiąc przerywniki, czytając lżejszą literaturę. Mam nadzieję, że podzielicie się swoimi wrażeniami z przeczytanych książek.

W ramach wyzwań mam w planach jeszcze przeczytanie powieści takich autorów jak: 
Małgorzata Rogala, Magdalena Wala, Adam Mickiewicz - w ramach wyzwania z Agnieszką Śliwą
Małgorzaty Mroczkowskiej - w ramach czytelniczego wyzwania z "Książką jej do twarzy"
oraz książkę miesiąca którą wg głosowania będzie prawdopodobnie "Kasztanowy ludzik" - Soren Sveinstrup.
Wyzwanie na LC to w tym miesiącu - książka której nie doczytałam w 2019 roku. Mam parę takich tytułów, choć nie wiem czy znajdę czas by sięgnąć po wszystkie. Jedną już skończyłam - to powieść Nory Roberts "W poszukiwaniu prawdy". Jutro postaram się by pojawiła się recenzja tej książki.

Styczeń zapowiada się bogaty czytelniczo, mam nadzieję, że czas pozwoli mi na lekturę. 

Pozdrawiam i życzę wszystkim udanego Nowego Roku 2020

1 komentarz: