poniedziałek, 29 marca 2021

Dziewczyna ze złotej klatki - Anna Szafrańska

 BookTour z Dziewczyną ze złotej klatki - Anny Szafrańskiej.


Twórczość autorki powieści "Dziewczyna ze złotej klatki" - Annę Szafrańską poznałam już wcześniej. Cykl "Pink Tattoo" należy do moich ulubionych. Tym razem miałam okazję poznać inną tematycznie powieść autorki, choć temat tatuażu, też tam się pojawił :)

Powieść "Dziewczyna ze złotej klatki" opowiada losy 18-letniej Amelii Raczyńskiej, dziewczyny pochodzącej z bardzo bogatej rodziny. Jednak bogactwo to nie wszystko. Bo cóż nam po pieniądzach, jak wszystko w naszym życiu jest planowane przez rodziców, nawet przyszły narzeczony, ślub i szkoła którą mamy ukończyć. Amelia jak każda nastolatka, chce żyć własnym życiem, decydować o nim, uczyć się na własnych błędach i cieszyć swobodą. Nic dziwnego, gdy nadarza się okazja, by poznać inne życie, nasza bohaterka nie zastanawia się. Podrabiając podpis rodziców na dokumencie przeniesienia do innej szkoły - rozpoczyna naukę w Liceum państwowym. W nowej szkole poznaje Lilkę, a dzięki niej jej brata Roberta. By nie zostać rozpoznaną dziewczyna podaje fałszywe informacje o sobie. Nie spodziewa się jednak, że nowa szkoła przyniesie również nową miłość. Czy uczucie zbudowane na kłamstwie, ma szansę na przetrwanie. Tego dowiecie się czytając "Dziewczynę ze złotej klatki".

Książkę czyta się bardzo fajnie. Choć czasy szkolne mam już dawno za sobą, to z młodzieżą mam nadal dużo wspólnego, dlatego chętnie sięgam po powieści, w których opisywane jest życie codzienne nastolatków. Bardzo spodobali mi się bohaterowie tej powieści. Jedni wzbudzali we mnie negatywne uczucia, jak np. Igor, w którego nagłą przemianę nie wierzyłam czy przyjaciółki Amelii wg mnie puste, bogate lale, myślące tylko o kasie oraz rodzice Amelii i Igora, którzy na miano rodziców raczej nie zasługują. Innych się po prostu kocha od pierwszego spotkania jak Lilkę, która obdarza naszą bohaterkę prawdziwą przyjaźnią, czy Roberta który dla rodziny i swojej miłości jest gotów oddać życie.

Sama historia, bardzo ciekawa i im dalej w głąb książki tym bardziej trzyma w napięciu i trudniej się od niej oderwać. To bardzo fajna powieść o pierwszej miłości, prawdziwej przyjaźni i walce o swoją przyszłość. Autorka pokazuje nam, że pieniądze to nie wszystko, że w życiu liczą się też ludzie, nie Ci którzy są z nami gdy mamy kasę lub jesteśmy znani i popularni, ale Ci prawdziwi, którzy zostaną z nami na dobre i na złe.

Jedyne co mogłabym się doczepić, to chyba brak realizmu. Nie, wiem, bo nie żyję w świecie milionerów, ale dla mnie ten opis związany z planowaniem małżeństwa, chwalenie się bogactwem i przepychem to taki jakiś daleki od Polski. Bardziej kojarzy mi się z amerykańskim stylem życia. Ale mogę się mylić, a po drugie to przecież fikcja literacka.

Lubię powieści autorki i choć ta nie przebiła cyklu PinkTattoo, to i tak ją polecam. A ja na pewno jeszcze z autorką się nie rozstanę i przeczytam inne jej powieści.


Organizatorem BookTour była autorka. Dziękuję bardzo za możliwość przeczytania tej powieści.


2 komentarze:

  1. Aż tak bardzo mnie nie kusi, więc się jeszcze zastanowię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Styl autorki znam i z pewnością i po tę książkę sięgnę w swoim czasie.

    OdpowiedzUsuń