środa, 26 sierpnia 2015

Mój Paryż moja miłość - Paulina Wnuk-Crepy

MOJA KSIĄŻKOWA WYCIECZKA DO PARYŻA


Autor: Paulina Wnuk-Crepy
Tytuł: Mój Paryż moja miłość
Wydawnictwo: Pascal
Rok wydania: 2015
Stron: 304
ISBN: 978-83-7642-544-3
Moja ocena: 5,5/6



„Paryż jest na tyle duży, żeby się zgubić, ale i na tyle mały, żeby coś dla siebie znaleźć.” Carlos Ruiz Zafon



Paulina Wnuk – Crepy to autorka popularnego bloga „Mama w Paryżu”. Pochodzi z Łodzi, ale od ponad 15 lat mieszka w Paryżu. Jest jedną z pierwszych Top Modelek. Żona paryżanina, mama dwóch córeczek, wielbicielka podróży. Kocha szpilki, szampana i Paryż. 
Mój Paryż moja miłość” to pierwsza książka tej autorki, a raczej zabawny poradnik jak żyć i przetrwać w stolicy Francji.
Paryż – miasto do którego wielu zakochanych i nie tylko chciałoby pojechać. Jednak jest to miasto które kryje w sobie wiele tajemnic i pułapek w które może wpaść niedoświadczony podróżnik. Pani Paulina jako już wieloletnia mieszkanka tego miasta i jego miłośniczka pokazuje nam miasto do kuchni.
Swoją książkę autorka podzieliła na tematyczne rozdziały. Każdy rozpoczyna się czarno-białym zdjęciem. Na początku poznamy samych mieszkańców Paryża:
„Mieszkańcy stolicy Francji przypominają raczej ludzi z reklamy włoskiego producenta odzieży United Colours of Benetton niż postaci z obrazów Pissarra czy Sisleya.” s.13

„Paryżanie, jak większość mieszkańców wielkich miast, są wiecznie zabiegani i notorycznie się spóźniają, co według tutejszych standardów nie stanowi większego problemu.” s. 15

Są bardzo marudni i twierdzą, że najlepiej znają się na modzie i sztuce. Uważają się też za świetnych kierowców, gdyż nie mają problemu prowadzić auta po paru kieliszkach wina.
„Paryżanie, choć na ogół nie są wulgarni, potrafią kląć jak szewc, a francuskie słowo putain nabiera w ich ustach zupełnie nowego wydźwięku. […] Może wyrażać zachwyt, zaskoczenie, niezadowolenie czy rozczarowanie. Stanowi wyjątkowo paryski synonim wielu przymiotników całkowicie akceptowany zarówno w towarzystwie, jak i w pracy.” s.18

„Paryżanie charakteryzują się ogromnym tupetem i chętnie zabierają głos we wszystkich sprawach, nawet takich, na których się nie znają.” s.19

W tym rozdziale znajdziecie również 10 rad, jak nie wkurzyć paryżanina oraz poznacie krótki słownik paryskiego slangu. Przeczytacie też o tym jaki jest udany przepis na imprezę po parysku oraz zobaczycie jakimi 15 przykazaniami kieruje się mieszkaniec Paryża.
W dalszej części tej książki – przewodnika dowiecie się m.in. o modzie panującej w Paryżu i historii modelingu, jak poruszać się po tym mieście. Autorka świetnie opisuje najciekawsze linie metra. Jak wyglądają wybrane stacje metra, jak przebiega dana linia i gdzie można nią dojechać. Wiele informacji całkowicie mnie zaskoczyło, o wielu rzeczach po prostu nie wiedziałam.

Jest tam też wspaniały poradnik o tym jak wynająć mieszkanie w Paryżu. Przy tej okazji autorka opisuje nam kilka ciekawostek, najdroższe mieszkania, ciekawe dzielnice i najmniejszy dom do wynajęcia.
Teraz musimy w tym mieście miłości odnaleźć swoją miłość. Poznajcie więc historię miłości naszej modelki.
Jak mamy już gdzie mieszkać, odnaleźliśmy tą drugą połowę i jakoś ułożyliśmy sobie życie, trzeba zastanowić się kto zajmie się naszym dzieckiem. Tutaj pani Paulina pokazuje nam jak działa w tym mieście instytucja „niania” – nazywana niańkową mafią. Wcześniej dowiecie się jak traktuje się ciążę w Paryżu, jaką dietę serwuje się kobietom spodziewającym się dziecka.
Gdy już naszymi pociechami zajmuje się odpowiednia osoba czas na paryskie przyjemności i poznanie sekretów tego miasta. Sekretów nie raz bardzo mrocznych J
Na końcu książki znajdziecie jeszcze adresy które warto znać, będąc w tym mieście. W całej książce znajdziecie wiele przepisów kulinarnych na typowe francuskie potrawy.

Książka „Mój Paryż moja miłość” to świetny przewodnik po tym mieście. Autorka pokazuje nam wady i zalety życia w Paryżu. Przedstawia to w sposób dowcipny, lekko i przyjemnie. Momentami śmiałam się do łez lub oburzałam „jak tak można”. Czytało mi się ją świetnie. Uważam, że autorka w wystarczający sposób opisała nam miasto i teraz jadąc do Paryża, będę wiedzieć jak się zachować, na co uważać i co warto tam zobaczyć.

Każdy kto chce pojechać do Paryża, kocha Francję powinien obowiązkowo sięgnąć po tę pozycję. Wiadomości z tej książki nie znajdziecie w typowych przewodnikach, których pełno na księgarskich półkach. Są oparte na własnych doświadczeniach i doświadczeniach przyjaciół autorki. Po jej lekturze nie dziwię się, że pani Paulina zakochała się w Paryżu. Ja mimo, że tam jeszcze nie byłam – już go kocham.

Zachęcam do sięgnięcia po książkę „Mój Paryż moja miłość”.

Czy też marzycie o wyjeździe do Paryża?

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu PASCAL.






1 komentarz:

  1. Taki przewodnik by mi się przydał, marzę o tym, by zwiedzić Paryż, tylko nie wiem jeszcze kiedy:)

    OdpowiedzUsuń