środa, 26 sierpnia 2015

Tajemny ogród - Basford Johanna

TAJEMNY OGRÓD


Przeważnie na moim blogu pojawiają się recenzje przeczytanych książek. Teraz jednak pasję do czytania dziele również z pasją do kolorowania. moja kolekcja kolorowanek stale się powiększa. Poznaję różne techniki kolorowania, testuję różne narzędzia i doskonalę swój warsztat. Jest to też dla mnie wspaniała forma relaksu, odstresowania i zajęcia myśli czymś innym, niż codzienne życie pełne problemów.

Na światowym rynku wydawniczym bestsellerem stała się książka Johanna Basford "Tajemny ogród". Jest to kolorowanka, która aktualnie gości na moim biurku i głównie nią się teraz zajmuję.
Książka zawiera czarno-białe ilustracje, które pozwolą się nam przenieść do tajemniczego miejsca jakim jest ogród. 

Wzory do kolorowania są bardziej lub mniej szczegółowe. Mi najbardziej podobają się te, które mają kształt koła. Uwielbiam też kolorować kwiaty, a takich obrazków jest tutaj sporo.

 W tajemnym ogrodzie znajdziecie nie tylko rośliny, ale również ciekawe zwierzęta. Niektóre sprytnie ukryte wśród kwiatowego wzoru. Ile ich trzeba odnaleźć przeczytacie na początku książki.


Oprócz tego są tutaj labirynty do przejścia, rysunki do dokończenia czy miejsce na swoje własne pomysłowe ilustracje.


Na początku książki jest też miejsce w którym możecie się podpisać i dowolnie sobie je pokolorować.

Tajemny ogród ma wiele pięknych ilustracji do pokolorowania i choć początkowo nie podobało mi się to, że muszę coś dorysowywać, to teraz mi to nie przeszkadza.

Oto kilka moich prac w różnych fazach tworzenia. 



















Do książki można było też otrzymać zestaw pocztówek do samodzielnego pokolorowania.


Wśród wielu zalet książka ma też swoje wady.
Pierwsza rzecz jaka mi się rzuciła w oczy to kolor kartek, nie białe ale kremowe. Jakość papieru też nie jest najlepsza. Jest on chropowaty co sprzyja kolorowaniu kredkami, ale pisaki czy cienkopisy na takim papierze rozmywają się. Tworzą się wokół kreski takie małe pajączki. Przebijają też na drugą stronę.
Druga wada to taka, że łączenie obrazków na dwóch stronach nie jest idealne. Wzory się nie nachodzą, a że książki nie można idealnie rozłożyć na płasko kolorowanie w miejscu łączenia jest trochę skomplikowane. 
Wszystkie wady widać na jednej z moich prac, którą wykonywałam cienkopisami i żelopisami.

kolorowanka jest na dwóch stronach w książce

widać, że stosowałam żelopisy metaliczne, chciałam uzyskać połysk kwiatów


tak wygląda łączenie dwóch kartek, widać, że wzór się nie łączy ze sobą, choć powinien


a tu widać ja przebijają żelopisy i cienkopisy.

Mimo wad uwielbiam tą kolorowankę. Pokochałam znajdujące się w niej ilustracje i mimo, że mam wiele innych książek do kolorowania jakoś trudno mi się z nią rozstać na dłużej.

Na pewno kupię też zapowiadany już Zaczarowany las.




A Wy ulegliście modzie na kolorowanie? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz