poniedziałek, 1 sierpnia 2016

Czytelnicze podsumowanie lipca

JAKIE KSIĄŻKI PRZECZYTAŁAM W LIPCU


Lipiec - pierwszy miesiąc wakacji i pierwszy miesiąc w tym roku, gdy miałam trochę więcej czasu dla siebie. Dzięki temu udało mi się przeczytać trochę więcej książek, ale nie wszystkie miałam czas zrecenzować.

Oto czytelnicze podsumowanie tego miesiąca:

Przeczytanych książek: 8
w tym:
własne: 2
pożyczone: 6
obyczajowe: 6
młodzieżowe: 2
Książka biorąca udział w Book Tour: 1

Przeczytanych stron: 2870

Jedna książka została zaczęta, ale skończę ją dzisiaj, więc zaliczę do sierpnia.

Moje wrażenie po lekturze:

Najlepsze powieści przeczytane w tym miesiącu to:

Mów do mnie - Lisa Scottoline. Jeszcze nigdy nie zawiodłam się na książkach tej autorki. Zawsze czymś mnie zaskakują, trzymają w napięciu do ostatniej strony.



Bez Ciebie - Agata Przybyłek Moje odkrycie jeśli chodzi o polską pisarkę. Wiem, że nie jest to pierwsza powieść tej pani, że poprzednie napisane są w bardziej komediowym stylu. Jednak Bez Ciebie mnie urzekło, może dlatego, że tak bardzo przypomina mi życie, które znam.



Tego lata w Zawrociu - Hanna Kowalewska. Wcześniej czytałam jedną książę tej autorki, ale po cykl o Zawrociu nigdy nie sięgnęłam. Gdy dostałam od koleżanki 6 część tego cyklu postanowiłam najpierw nadrobić zaległości. Super powieść napisana całkiem inaczej niż znane mi do tej pory podobne cykle. Na pewno przeczytam resztę.



Uczeń architekta - Elif Shafak. To też nie pierwsza przeczytana powieść tej autorki. Dobrze napisana, z wieloma mądrościami życiowymi.



Kiedy księżyc jest nisko - Nadia Hashimi. Opowieść o ucieczce kobiety z dziećmi z ogarniętego wojną Kabulu. Trudna historia o życiu uchodźcy.



W dalszej kolejności zakwalifikowałabym:

Unieważnienie - Emma Chase Książka młodzieżowa o bardzo erotycznym charakterze. Coś dla miłośniczego Greya. Mnie momentami denerwowała, ale nie uważam ją za złą. Na pewno siegnę po kontynuację i inne powieści autorki.



Mam na imię Lucy - Elizabeth Strout. Autorka napisała bardzo trudną w odbiorze powieść, wymaga przemyślenia. Początkowo mnie bardzo nudziła, ale potem ją przeanalizowałam i doszłam do wniosku, że nie jest taka zła. Może kiedyś sięgnę po inne powieści tej autorki.



Simon oraz inni homo sapiens - Becky Albertalli. Książka młodzieżowa, o problemach okresu dojrzewania, pierwszej miłości i odkrywaniu swoich upodobań z tym związanych. O tym jak trudno przyznać się do odmienności. Wymaga spokojnego czytania, przemyślenie, dla młodych ludzi na pewno bardzo wartościowa.



Takie książki przeczytałam. Zaczęłam też świetną książkę Klaudii Kopiasz - Zapach szczęścia. Jak na razie bardzo mi się podoba.

W stosiku na sierpień zaś znajdują się m.in:

Tajemnica Composteli - Alberto S. Santos

Zacznij od nowa - Susan Sussman

Afgańska perła - Nadia Hashimi

Góra śpiących węży - Hanna Kowalewska

Do tego parę książek z Wydawnictwa Pascal i Replika. Nie wspominam już o innych nowych nabytkach, ale ucieszę się jeśli to co jest w stosiku uda mi się przeczytać w sierpniu.




Czytaliście któreś z tych książek? Jakie macie wrażenia po ich lekturze?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz