piątek, 5 listopada 2010

Nadzieja umiera ostatnia. Wyprawa w przeszłość - Halina Birenbaum

Tytuł: Nadzieja umiera ostatnia. Wyprawa w przeszłość.
Autor: Halina Birenbaum
Wydawnictwo: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau
Rok wydania: 2009
Stron: 276
Moja ocena: 6/6

Na temat holocaustu napisano już wiele książek. Za każdym razem kiedy sięgam po powieść opisującą okupację i zagładę Żydów, życie ludzi w czasie II wony światowej, mam łzy w oczach. Tym razem było podobnie.
"Nadzieja umiera ostatnia" to opowieść o młodej dziewczynie z pochodzenia Żydówce. Gdy wybuchła wojna miła niespełna 10 lat. Okrucieństwo holocaustu zabrało jej dzieciństwo i praktycznie całą rodzinę. Cudem ocalała z komory gazowe na Majdanku, oraz podczas selekcji w Oświęcimiu. To co przeszła jako młoda dziewczyna zostało opisane z wielkim autentyzmem, bez żadnych upiększeń, szczerze. Lektura dostarczyła mi wielu wrażeń, emocji, wzruszeń - wstrząsnęła mną.
 Sposób w jaki autorka opisuje swoje przeżycie, odczucia sprawiło, że czułam się tak jakbym tam była obok niej, razem z nią odczuwałam ból, strach i płakałam po utracie bliskich. Uważam, że książka powinna być lekturą obowiązkową. Oby nigdy nikt, nikomu więcej nie zgotował takiego losu.

Nie będę się rozpisywać na temat książki. Bardzo trudno mi przekazać odczucia po lekturze tej wstrząsającej biografii. Niech do lektury przekonają Was słowa samej autorki.
http://www.zwoje-scrolls.com/zwoje42/text11p.htm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz