niedziela, 31 grudnia 2017

Czytelnicze podsumowanie roku 2017

Przeczytane książki w 2017 roku


Dzisiaj ostatni dzień roku. Czas na podsumowanie.
Miałam wiele postanowień, nie wszystkie udało mi się osiągnąć. Jestem dumna, że przeczytałam więcej niż 52 książki w tym roku. No o dużo więcej nie, ale to i tak wynik lepszy o 12 powieści niż w 2016 roku. Starałam się też czytać książki będące w prywatnej biblioteczce, ale długo nie wytrzymałam i znowu wróciłam do biblioteki, bo tam tyle fajnych nowości :)

Podsumowując

W 2017 roku przeczytałam 54 książki o łącznej liczbie stron 20662. Za najlepszą powieść uznałam Ostatnie lato - Catrin Collier. Ale wiele powieści zasłużyło na moje uznanie. Bardzo podobały mi się też:
Ta chwila - Guillaume Musso oraz Wrócę po Ciebie i Uratuj mnie tego autora. Moi odkryciem stała się też nowa autorka Natalia Nowak - Lewandowska, której powieści Pozorność i Głód miłości to według mnie powieści, które każdy powinien przeczytać. Wyróżnić chciałam również Córka handlarza jedwabiem - Dinah Jefferies, Muza - Jessie Burton, Susza - Jane Harper, Trudna miłość - Gabriela Gargaś, Bez winy - Mia Sheridan, Liliowe dziewczyny - Martha Hall Kelly, Ósme życie (dla Brilki) - Nino Haratischwilli, Błędne siostry - Renata L. Górska, Na domowym froncie - Kristin Hannah.
Jeśli miałabym wybrać najgorszą powieść to byłaby to książka pt. Język miłości - Emily Robbins.

Najgorszym czytelniczo miesiącem był wrzesień, najlepszym luty (ferie:)).

Postanowienia na przyszły rok:
1. Przeczytać 52 książki w roku. Chętnie pobiję tegoroczny rekord :)
2. Czytać minimum 22 minuty dziennie i nakłonić do tego męża i dzieci
3. Przeczytać wszystkie powieści Guillaume Musso i Jojo Moyes
4. W każdym miesiącu przeczytać jedną nowość. Często coś kupuję, a potem długo leży na półce i czeka na swoją kolej.
5. Częściej sięgać po książki naukowe. W tym roku odkryłam książki przyrodnicze, bardzo poszerzyły one moją wiedzę, a to przyda mi się w pracy.
6. Dokończyć wszystkie zaczęte książki i serie. Gdy mnie powieść nie pociąga, to odkładam na potem i często nie wracam do niej bardzo długo.
7. Ograniczyć kupowanie książek - zaczyna brakować mi miejsca :)
8. Poznać nowe style i nowych autorów z różnych stron świata. Ma mi w tym pomóc wyzwanie w 80 książek dookoła świata.

Na pewno wezmę udział w różnych wyzwaniach, ale przede wszystkim chcę czytać dla przyjemności.

A Wy macie jakieś wyzwania noworoczne?
Co powinnam przeczytać w przyszłym roku?

Zaczytanego 2018 roku

Lista przeczytanych książek w 2017 roku:

1. Ta chwila - Guillaume Musso
2. Wrócę po Ciebie - Guillaume Musso
3. Złoty sen - Grażyna Jeromin-Gałuszka
4. Syn - Philipp Meyer
5. Uratuj mnie - Guillaume Musso
6. Huczmiranki. Rumianek i mięta - Agata Mańczyk
7. Irlandzkie łąki. Mieć odwagę, by marzyć. Tom 1 - Susan Anne Mason
8. Skaza - Cecelia Ahern
9. Sprzedana - Sophie Hayes
10. Pozorność - Natalia Nowak-Lewandowska.
11. Willow - Virginia C. Andrews
12. Aspergirls. Siła kobiet z zespołem Aspergera
13. Soraya. Miłość groźniejsza niż wojna - Meltem Yilmaz
14. Upragniony deszcz - Myra Johnson. Pierwszy tom z serii Kwiaty Edenu
15. Sieć rozkwitającego kwiatu - Lisa See. Cykl: Czerwona Księżniczka tom I
16. Córka handlarza jedwabiem - Dinah Jefferies
17. W przyszłym roku w Jerozolimie - Julia Navarro
18. Mogło być inaczej. Prawdziwa historia rodziców, którzy zrobili wszystko, by ocalić córkę. - John Brooks
19. Pałacyk za mostem - Kowalczuk Halina.
20. Muza - Jessie Burton
21. Susza - Jane Harper
22. Ostatnie lato - Catrin Collier
23. Zjawa z przeszłości. Tom I. Saga: Czas milczenia. - Jorunn Johansen
24. Trudna miłość - Gabriela Gargaś
25. Bez winy - Mia Sheridna
26. Matka swojej córki - Żytkowiak Iwona Małgorzata
27. Niegodziwa propozycja. Tom II. Saga: Czas milczenia. - Jorunn Johansen
28. RAZE - Tillie Cole. Cykl: Poranione dusze. Tom I
29. REAP - Tillie Cole. Cykl: Poranione dusze. Tom II
30. Liliowe dziewczyny - Martha Hall Kelly
31. Ósme życie (dla Brilki) - Nino Haratischwili
32. Kiedy byłyśmy siostrami - Marie Hansen
33. Marlene - Munzer Hanni
34. Na domowym froncie - Kristin Hannah
35. Wyspy szczęśliwe - Wioletta Sawicka
36. Błędne siostry - Renata L. Górska
37. Ścieżki życia - Edyta Kowalska
38. Leśna polana - Katarzyna Michalak. Pierwszy tom Leśnej Trylogii
39. Czerwień jarzębin - Katarzyna Michalak. Drugi tom Leśnej Trylogii
40. Błękitne sny - Katarzyna Michalak. Trzeci tom Leśnej Trylogii
41. Pozytywka - Agnieszka Lis
42. Głód miłości - Natalia Nowak - Lewandowska.
43. Ślady przeszłości - Edyta Kowalska.
44. W nadziei na lepsze jutro - Ewa Bauer.
45. Tajemnica mojej matki - Jenny L. Witterick
46. Pamiętnik - Nicholas Sparks
47. Tam, gdzie czekał anioł - Dorota Schrammek
48. Odnajdę Cię. Księgarnia pod Flisakiem tom 1 - Anna Karpińska
49. Zostań ze mną. Księgarnia pod Flisakiem tom 2 - Anna Karpińska
50. Prywatne życie łąki - John Lewis-Stempel
51. Sekrety roślin i zwierząt w miejskiej dżungli: Majestat gołębi, dyskretny urok ślimaków i inne cuda - Johnson Nathanael.
52. Język miłości - Emily Robbins
53. Powrót do starego domu - Ilona Gołębiewska.
54. Wieczór taki jak ten - Gabriela Gargaś

1 komentarz: