niedziela, 1 marca 2020

Podsumowanie miesiąca - luty 2020

Co przeczytałam w lutym 2020

W lutym przeczytałam 6 książek. Plany miałam znacznie bogatsze, ale nowy domownik w naszej rodzinie zajmował mi dużo czasu, a potem praca i jakieś ogromne zmęczenie. Chyba mój organizm wyczekuje wiosny, by obudzić się do życia.

Przeczytane powieści:

1. Remigiusz Mróz - Turkusowe szale

Powieść wojenna o dywizjonie lotniczym podobnym do słynnego Dywizjonu 303. Książka fajna, ale chyba nie trafiła w odpowiedni czas. Bardzo mi się dłużyła. Kiedyś przeczytam ją ponownie.

2. Marta Milda - Dwanaście warunków Pani Prezes

Napisałam recenzję tej powieści. Dla mnie to taki polski odpowiednik Greya, tylko z kobietą w roli głównej. Sama historia bardzo ciekawa, książka fajnie napisana. Od czasu do czasu lubię sięgać po takie powieści. Książka przeczytana w ramach BookTour i wyzwania Książki o miłości.

3. Magda Knedler - Położna z Auschwitz

Trudny temat, ale powieść piękna. Opowiada o losach Stanisławy Leszczyńskiej, jednej z położnych w Auschwitz, więźniarki, która potrafiła przeciwstawić się samemu Mengele. Wszystkie porody które odebrała w tych strasznych warunkach przebiegły bez większych komplikacji. Przeżyły zarówno kobiety jak i dzieci, choć ich późniejszy los już nie koniecznie był różowy. Warto przeczytać. Książka przeczytana w ramach BookTour. Recenzja wkrótce.

4. Miłość z widokiem na Śnieżkę - antologia opowiadań wielu moich ulubionych autorów m.in Karoliny Wilczyńskiej, Magdaleny Witkiewicz, Agnieszki Olejnik, Magdaleny Majcher, Tomasza Kieres i innych.

Wszystkie opowiadania łączy jedno, każdy z bohaterów otrzymuje zaproszenie na Bal Duch Gór do Karpacza. Każdy bohater jest inny, zmaga się z innymi problemami, jednak zawsze wygrywa miłość. Jedne opowiadania lepsze inne gorsze, ale ogólnie książkę czyta się super. Polecam.
Książka przeczytana w ramach wyzwania tygodniowego - Słowo MIŁOŚĆ w tytule oraz mojego wyzwania.

5. Andromeda - Anna Kasiuk

Autorka miesiąca. Książka czekała na swoją kolej bardzo długo i bardzo tego żałuję. Świetnie napisana powieść, a zarazem pierwsza część cyklu, więc będę mogła dalej śledzić losy bohaterów, których raz kocham, a raz nienawidzę. Książka przeczytana w ramach mojego wyzwania. Polecam

6. Za nasze winy - Ewa Bauer.

Pierwszy tom cyklu Tułacze życie. Powieść z historią w tle. Saga rodzinna. Wszystko to co lubię. Zresztą książki pani Ewy uwielbiam.
Książka przeczytana w ramach wyzwania - książka autora piszącego pod pseudonimem. Polecam i czekam na drugi tom który już wkrótce.

Nie udało mi się zrealizować moich planów. Mimo, że miałam dwa tygodnie ferii zmęczenie wzięło górę i niestety oczy same kleiły mi się przy lekturze, niezależnie od pory dnia czy nocy. ma do nadrobienia parę wyzwań tygodniowych i wyzwania z Przeczytam 52 książki w 2020 roku.
Może marzec będzie lepszy :)

1 komentarz: