niedziela, 29 stycznia 2017

URATUJ MNIE - Guillaume Musso

KIEDY CZŁOWIEK  BARDZO CZEGOŚ CHCE, GOTÓW JEST NA WSZYSTKO.

Autor: Guillaume Musso
Tytuł: Uratuj mnie
Tytuł oryginalny: SAUVE-MOI
Tłumaczenie: Krystyna Kowalczyk
Wydawnictwo: Albatros
Wydanie: II
Data wydania: 2009
Stron: 365
ISBN: 978-83-7359-463-0
Moja ocena: 5/6


„Kiedy myślę o tobie, moje serce bije szybciej. I tylko to się dla mnie liczy.”


Do moich rąk trafiła kolejna powieść Guillaume Musso. Tym razem jest to książka pt. „Uratuj mnie”.

Jak na razie to najlepsza powieść tego autora jaką czytałam, ale ponieważ wiele jeszcze książek przede mną, to na pewno jeszcze zmienię zdanie.

Tym razem autor opowiada nam historię dwojga ludzi, których los połączył w bardzo nietypowy sposób. Juiletta ma 28 lat. Od trzech lat mieszka w Stanach Zjednoczonych, jednak jej marzenia dotyczącego tego kraju nie spełniły się i postanawia wrócić do rodzimej Francji. Przyjechała tu bo chciała zostać aktorką, ale nie udało jej się. Pracuje w kawiarni serwując cappuccino. To jej ostatni weekend w Nowym Jorku i wtedy o mały włos nie zostaje potrącona na przejściu dla pieszych. Kierowcą auta okazuje się ponad 30 letni lekarz Sam. Od roku jest on wdowcem. Jego żona popełniła samobójstwo, a on nie może sobie wybaczyć, że jako lekarz nie potrafił zauważyć symptomów zbliżającego się nieszczęścia. W ramach przeprosin Sam zaprasza Juilettę na kawę. Ich znajomość rozpoczyna się od kłamstwa. Kobieta ukrywa swój prawdziwy zawód, a mężczyzna, że jest stanu wolnego. Oboje jednak czują, że między nimi coś zaiskrzyło, że to właśnie oni są dla siebie przeznaczeni. Spędzają ze sobą cudowne chwile, a gdy w niedzielę bohaterka wsiada do samolotu by wrócić do Francji ich życie całkowicie się zmienia.
Sam nie może sobie wybaczyć, że nie zatrzymał kobiety, która pozwoliłaby mu zapomnieć o dawnej miłości. Gdy widzi w wiadomościach, że samolot Juliette rozbija się zaraz po starcie, jest totalnie załamany. Wie, że stracił swoją ostatnią szansę na miłość. Ale czy tak jest do końca? Czy Julietta faktycznie była na liście pasażerów feralnego lotu?

Kolejna powieść autora, która wciąga od samego początku. Znajdziemy w niej wątki sensacyjne, tajemnice z przeszłości, miłość i magię. Początkowo książkę czyta się jak zwykły romans, jednak nagle pojawiają się wątki sensacyjne, światek handlarzy narkotykami, dilerów i terrorystów. Tajemnicza postać z zaświatów – policjantka o imieniu Grace, która łączy te wszystkie wydarzenia w jedną całość.

Zakończenie jak zwykle zaskakujące, choć tym razem trochę się takiego spodziewałam.
Książkę czytało mi się bardzo szybko, nie tylko ze względu na fajną czcionkę, ale i ciekawiło mnie co się wydarzy później. Wiem, że ze względu na wysłanniczkę z zaświatów, która ma do wykonania pewną misję, powieść przez wielu czytelników jest krytykowana, ale mi się ona podobała. Była po prostu inna, zaskakująca, nieco fantastyczna. Fajna na odstresowanie się po ciężkim tygodniu. Podobały mi się też ujmujące cytaty na początku każdego rozdziału. Kolejne ciekawe sentencje do zapisania na przyszłość.

Kolejne spotkanie z powieściami Musso uważam za udane. Wiem, że to nie ostatnia książka tego autora w tym roku. Czekam aż kolejna trafi do moich rąk.

Polecam wszystkim lubiącym tego typu literaturę. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz