sobota, 29 stycznia 2011

Rok magicznego myślenia - Joan Didion

Tytuł: Rok magicznego myślenia
Autor: Joan Didion
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Rok wydania: 2007
Stron: 192
Moja ocena: 4/6

Książka Joan Didion "Rok magicznego myślenia" to zapiski z autorki czynione w czasie żałoby po śmierci jej ukochanego męża. Joan przedstawia nam co czują osoby po utracie bliskich, jak trudno uwierzyć im w ich śmierć, nawet zamieszczenie nekrologu w gazecie stwarza problem, gdyż jest to przypieczętowanie tej wiadomości. Pokazuje nam jak trudno pogodzić się z odejściem ukochanej osoby, jak trudno jest oddać rzeczy do niej należące, bo przecież ona wróci. Książka jest jakby poradnikiem jak żyć po utracie bliskich a innym pozwala zrozumieć zachowania tych osób. Ja zrozumiałam, teraz lepiej wiem co czuje mój mąż, tylko do jednego go nie mogę przekonać. Że na świecie są jeszcze osoby dla których warto żyć. I niestety książka też mi w tym nie pomogła. W sumie nie czytałam jej jak poradnika i pomocy w niej nie szukałam. Chyba trochę mnie przybiła. No, ale każdy z nas kiedyś będzie przechodzić przez to co autorka, każdy ma przed sobą rok żałoby.

4 komentarze:

  1. Piekna okładka, tytuł intrygujący a do tego poruszony ważny, choć nieatwy temat straty - zdecydowanie chcę przeczytać:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekna okladka, ale taka tematyka nie dla mnie, bo zaraz wyobraznia mi chodzi i nie przebrnelabym chyba..i splakalabym sie strasznie..

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie skończyłam czytać... to bardzo dobra książka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze, wszedzie szukam tej ksiazki, ale niestety jest juz niedostepna :(

    OdpowiedzUsuń