wtorek, 30 kwietnia 2013

Koniec świata w Breslau - Marek Krajewski


Autor: Marek Krajewski
Tytuł: Koniec świata w Breslau
Seria: Eberhard Mock tom 2, Mroczna Seria
Wydawnictwo: W.A.B.
Rok wydania: 2004
ISBN: 83-7414-148-4
liczba stron: 318
Moja ocena: 2/6

Marek Krajewski - filolog klasyczny, specjalista w zakresie językoznawstwa łacińskiego, były wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, autor kryminałów, laureat Paszportu Polityki. Od 2007 roku zawodowo trudni się pisarstwem.
Jest autorem kryminałów o Eberhardzie Mocku, pracowniku wrocławskiego Prezydium Policji. Na serię wydawaną od 1999 roku składają się dotychczas sześć tomów: Śmierć w Breslau, Koniec świata w Breslau, Widma w mieście Breslau, Festung Breslau, Dżuma w Breslau oraz Głowa Minotaura. W 2008 roku, wspólnie z Mariuszem Czubajem, kryminałem rozpoczął nowy cykl, którego akcja książki dzieje się w czasach współczesnych w Gdańsku, a bohaterem jest nadkomisarz Jarosław Pater.

To jest moje pierwsze spotkanie z tym autorem. Jednak nie uważam go za udane. W ramach wyzwania zaplanowałam sobie przeczytanie kryminału z akcją w Polsce - polskiego autora. Trafiłam w bibliotece na książkę „Koniec świata w Breslau”. Jest to drugi tom cyklu przygód detektywa Mocka.
Pierwsza część książki to kulinarne upodobania naszego bohatera. To jego zamiłowanie śląską kuchnią pobudzało tylko soki trawienne. Z uporem brnęłam dalej poznając momentami agresywnego Mocka, nadużywającego alkoholu, bijącego żonę i zaniedbującego swoje obowiązki w pracy. Cała akcja rozwija się dopiero pod koniec książki. Wprawdzie jest interesująca, ale do tego momentu to tylko nuda.
To co najbardziej mi się podobało to historia przedwojennego Wrocławia, jednego z moich ulubionych miast.
Osobiście szybko nie sięgnę po powieści z tego cyklu. Po prostu to książki nie dla mnie. Ale autora nie przekreślam, spróbuję z inną serią.

Książka przeczytana w ramach wyzwania

 

1 komentarz: